اعتياد اينترنتی داريد؟ اين تست مشخص می‌كند

2009/03/14 در 21:18 | نوشته شده در اینترنت, علمی, عمومی | بیان دیدگاه

تست اعتياد به اينترنت (IAT) يكی از معتبر ترين تست های مربوط به سنجش اعتياد اينترنتی است كه توسط دكتر كيمبرلی يانگ (Kimberly Young) ابداع شده است. در تست IAT هر چه نمره شما بيشتر باشد؛ اعتياد شما به اينترنت شديد تر است. نمرات هم به ترتيب از يك تا پنج هستند. در پايان؛ بايد مجموع نمراتی را كه به 20 پرسش زير می ‌دهيد جمع بزنيد:

1- چقدر بيشتر از آنچه قصد داريد؛ در اينترنت می ‌مانيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

2- چقدر به ‌خاطر آنلاين ماندن؛ اعضای خانواده را ناديده‌ گرفته‌ايد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال من نمی ‌شود

3- چقدر اينترنت را به بودن با همسرتان ترجيح می ‌دهيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال من نمی ‌شود

4- چقدر از طريق اينترنت با كاربران ديگر رابطه ايجاد ‌می ‌كنيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

5- چقدر ديگران از شما به خاطر ميزان آنلاين بودننتان شاكی هستند؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال‌ من نمی ‌شود

6- چقدر به ‌خاطر اينترنت؛ نمرات و كارهايتان در مدرسه افت كرده است؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال‌ من نمی ‌شود

7- چقدر ايميل ‌هايتان را پيش از كارهای ضروری ديگرتان چك می ‌كنيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال‌ من نمی ‌شود

8- چقدر عملكرد كاری و بهره ‌وری شما به خاطر اينترنت آسيب ديده است؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال‌ من نمی ‌شود

9- وقتی از شما می ‌پرسند كه چه ‌كار هايی آنلاين انجام می ‌دهيد؛ چقدر در موضع تدافعی يا پنهان كاری قرار ‌می ‌گيريد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال‌ من نمی ‌شود

10- چقدر افكار آزار دهنده در زندگی را با افكار آرام‌ بخش در اينترنت خنثی می ‌كنيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

11- چقدر وقتی در اينترنت هستيد؛ احساس می ‌كنيد توان پيش‌ بينی امور را داريد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

12- چقدر فكر می ‌كنيد كه زندگی بدون اينترنت، چيزی كسالت بار؛ تهی و بی ‌لذت است؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

13- چقدر وقتی كسی هنگام آنلاين بودن مزاحم شما می ‌شود؛ غر می ‌زنيد؛ فرياد می ‌زنيد يا عصبانی می ‌شويد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

14- چقدر به خاطر قطع نكردن اينترنت؛ دچار بی خوابی هستيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

15- چقدر فكر می ‌كنيد كه در حالت آفلاين حواس پرتی داريد؛ ولی در حالت آنلاين بهتر هستيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

16- چقدر وقتی آنلاين هستيد اين جمله را به كار می ‌بريد: فقط چند دقيقه مونده؛ الان ميام

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

17- چقدر سعی كرده‌ايد از ميزان آنلاين بودن خود بكاهيد و موفق نشده‌ايد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

18- چقدر سعی داريد ميزان آنلاين بودنتان را از ديگران مخفی كنيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

19- چقدر ميزان آنلاين بودن را به بيرون رفتن با ديگران؛ ترجيح می ‌دهيد؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

20 چقدر وقتی آفلاين هستيد؛ احساس افسردگی و عصبانيت داريد كه با آنلاين شدن از بين می ‌رود؟

1. به ندرت 2. گهگاهی 3. غالبا 4. بكرات 5. هميشه – شامل حال ‌من نمی ‌شود

تعیین نمرات:

جمع نمرات بين 20 تا 49 = كاربر معمولی هستيد.

جمع نمرات بين 50 تا 79 = داريد دچار مشكل اعتياد اينترنتی مي‌شويد؛ مراقب باشيد.

جمع نمرات بين 80 تا 100 = شما به اكثر پرسش‌ ها نمرات 4 يا 5 داده‌ايد. شما دچار اعتياد اينترنتی هستيد و بايد مشكل‌تان را در اسرع وقت حل كنيد.

واقعا فكر كنيد كه اگر در پرسش دوم؛ جواب شما 4 بوده است، چه به سر خودتان آورده ايد؟

نوشتن دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

Entries و دیدگاه‌ها feeds.

