زمان خدا حافظی نهايی برای مرورگر نت اسكيپ فرا رسيد

2008/03/05 در 01:38 | نوشته شده در مرورگر, اینترنت | بیان دیدگاه
برچسب‌ها: , , , , ,

 

netscape.gif

مرورگر وبی كه بسياری از كاربران برای نخستين بار وب را با آن تجربه كردند با پايان يافتن زمان پشتيبانی از آن به خاطره‌ ها می ‌پيوندد.
مرورگر نت اسكيپ كه به شركت آمريكن آنلاين (
AOL) متعلق است، پس از اول مارس سال ‌٢٠٠٨ مورد پشتيبانی قرار نخواهد گرفت.
مرورگر نت اسكيپ در نيمه‌ دهه‌ ‌٩٠ و با آغاز اوج ‌گيری وب تجاری، از سوی بيش از ‌٩٠ درصد كاربران اينترنت مورد استفاده قرار گرفت اما با ورود مرورگر های ديگر مانند اينترنت اكسپلورر مايكروسافت و فاير فاكس سهم آن در بازار تنها به ‌٦/٠ درصد تقليل يافت.
شركت
AOL به كاربران مرورگر نت اسكيپ توصيه كرده به مرورگرهای فاير فاكس يا فلاك ارتقا يابند كه بر پايه‌ فن‌آوری مشابه اين مرورگر ساخته شده‌اند.
ظرف هفته‌ گذشته كاربران نت اسكيپ به پيامی برخورد می ‌كردند كه پايان پشتيبانی از اين مرورگر را به آن ‌ها هشدار می ‌داد.
بر اساس اين گزارش مرورگر نت اسكيپ از سوی مارك آندرسن طراحی شد كه يكی از طراحان موزائيك است كه اولين مرورگر محبوب وب به شمار می ‌رود و اولين نسخه‌ آن در سال ‌١٩٩٤ از سوی شركت
Netscape communications عرضه شد.
شركت‌های ديگر به ويژه مايكروسافت بر روی موفقيت نت اسكيپ سرمايه ‌گذاری كردند و مايكروسافت مرورگر اينترنت اكسپلورر خود را همراه با سيستم عامل ويندوز عرضه كرد كه با كسب ‌٨٠ درصد از سهم بازار مرورگر امكان رقابت را از مرورگرهای ديگر به ويژه نت اسكيپ سلب كرده و آن را متروك كرد.

اكنون مرورگر كد باز فاير فاكس رقيب اصلی اينترنت اكسپلورر به شمار می ‌رود كه بيش از ‌٥٠٠ ميليون دانلود از آن صورت گرفته و طراحی آن با همكاری بنياد موزيلا انجام گرفته است كه از سوی اعضای شركت نت اسكيپ بنيانگذاری شد.

نوشتن دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

بیان دیدگاه


Entries و دیدگاه‌ها feeds.